Скільки коштує посада бібліотекаря?

Олексій Набожняк уклав для нас рейтинг хабарів за посади. Джерелом інформації стали дані Єдиного державного реєстру судових рішень. Пишуть: ...напрочуд багато виявилось людей, які готові давати «на лапу» навіть за працевлаштування водієм чи прибиральницею. На жаль, маю підозри, що ця принизлива практика не оминула і бібліотеки. Отож, хтось давав хабаря за посаду бібліотекаря? Коментування анонімне. Цікавить сума, село/смт/місто, тип бібліотеки.

72 коментарі:

  1. Анонім27.06.12, 21:44

    Ви торкаєтесь надто небезпечних тем... Хто ж визнає, що купив собі посаду? Але закон купи-продай завше діє, якщо є попит, то буде і пропозиція в певному еквіваленті вдячності... Точних даних не маю, але ходять слухи, що бібліотечна ставка коштує в межах 50--100 у.о.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. А 50-100 у.о. це де? Місто, село? Цікаво... якщо Ваші дані вірні, то згідно рейтингу бібліотекар це близько двірника і сторожа. Навіть трішки прикро))

      Видалити
    2. Анонім07.07.12, 18:28

      Це навідь нижче чим двірник чи сторож! А чому дивуєтесь? Нижче обласної бібліотеки (там з/п трошки держить) одиниці працюють за бажанням, решта- якщо вже зовсім немає куди влаштуватись. От і попрацюй з такими. Звідси і імідж наших бібліотек, і рейтинг. Прикро? Звичайно прикро!!! Допоки держава не зглянеться на бібліотеки і бібліотекарів буде ще гірше! А поки бібліотекарі за свої кошти будуть робити ремонти і самі підтримувати життя, яке жевріє в бібліотеках... самі розумієте.

      Видалити
    3. А що означає "зглянутись"? У плані зп? А бажання-небажання... головне робити свою роботу.

      Видалити
  2. Анонім28.06.12, 09:37

    Не забувайте, що бібліотекарі бувають різної категорії, тому і такса буде коливатися. Знаю, що одна пані з сільської б-ки за посаду дала 1000 грн., але вона там єдина в розумінні бібліотекар. А щодо порівняння з прибиральницями, то зауваження цілком слушне. Відомо, що прибиральниця за дві години роботи в кількох інстанціях отримує значно більше, ніж б-р, при цьому ні за що не відповідаючи! Не дивно, що таку роботу можна отримати тільки по блату.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Не в грошах щастя - сказав я, і порвав заяву на прибиральника:D

      Видалити
  3. Анонім28.06.12, 10:16

    До речі, а Ви самі щось за свою посаду давали?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Неа. Це звісно не тому, що я такий білий і пухнастий, але якось так сталось. Колись в облвно пропонували номер, по наївності відразу ж викинув, але потім не жалкував.

      Видалити
  4. Я только что переехала жить в другой город - в Краснодар. Это краевой центр и библиотек здесь очень много. Трудоустройством вплотную не занималась ещё, но судя по всему, вакансий библиотекарей здесь нет, разве что какое-то сверх удачное стечение обстоятельств будет.
    В уездном городе, в котором жила раньше, моё место работы считалось "блатным". Устроиться на него можно было только "по знакомству". Так как "знакомств" у меня 21 год назад не было совершенно никаких, пришлось идти на прием к большому местному начальнику. Мне повезло, т.к. среди других претендентов на место заведующей библиотеки не нашлось ни одного со специальным библиотечным образованием. А у меня был новенький диплом Киевского института культуры и квалификация библиотекаря-библиографа...

    И все это при том, что зарплаты у библиотекарей небольших массовых библиотек сами знаете какие. Просто безработица - это факт. И устроиться на работу по специальности - большая удача.
    И вообще - устроиться на работу - удача и везение. Особенно, если тебе 45 и ты не очень здоров... :(

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Судячи з того скільки до нас у день зарплати прибігає магазинів на двох ногах і в 25 не легше.

      Видалити
  5. Анонім29.06.12, 16:18

    Щось більше ніхто не спішить зі своїми історіями попадання в бібліотеку -- так наче всі влаштовувалися "з вулиці": прийшли у відділ кадрів, а там бібліотечні посади у "широкому асортименті"!!!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Просто закриті конкурси, рекомендації, гуска за продовження строку служби... у рейтинг пана Набожняка не потрапили. Зачекаємо нових укладанок.

      Видалити
    2. Анонім07.07.12, 18:39

      Ось нікому не вірте, що посаду бібліотекаря треба купувати! Вона або є вакансійною, або її немає. Скажу чому немає.Тому що, коли з'являється вакансія її треба одразу заповнювати і береш хто попадеться, а не вибираш з черги за конкурсом, бо черг ніколи немає і і ніколи не було.Це я вам кажу, досвід бібл.роботи 40 років.Які там хабарі, я вас прошу, не смішіть!Нас навідь в центрах зайнятості немає, бо не беруть на облік!

      Видалити
    3. Як це береш хто попадеться? Не беруть на облік? Ось, наприклад, у Львові вакансія вже десь рік висить у центрі зайнятості і схоже не поспішають приймати хто попадеться.

      Видалити
    4. А ще ставку можна поділити.

      Видалити
  6. Анонім29.06.12, 19:31

    Отож-бо і воно... "Взяток не берем, потому-что не дают???" А якби Вам запропонували 100 у.о. за протекцію?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Це вже з розряду а-що-якби... Колись писав, що заводять герої Чехова, Гоголя і Карандашев. Самоіронія, невідомо як воно було б за іншого старту. Притримуюсь думки Кацнельсона: Нормальна наука робиться тоді, коли невелика група людей отримує невеликі гроші. Замість наука підставляємо бібліотека, а далі як з євроремонтами)) - якщо муляр нездара його замінюють, якщо сантехнік... інакше "майстрів" ніхто не замовлятиме і майбутні втрати жодні лапувки не покриють.

      Видалити
  7. Анонім30.06.12, 12:08

    Це вже щось з розряду про "горизонтальну" і "вертикальну" кар'єру? Думаєте, "майстра" завше видно? Видно, але часто "посмертно"...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Попереднє про установи в цілому, а не про окремих особистостей. Самозрозуміле: вертикальне мало б перетворюватись у горизонтальне і навпаки (і для людей, і для параходів)... Шкода, але цього часто не помічаю ні в нанівських, ні в вузівських, ні в публічних. Чому?!!

      Видалити
  8. Анонім30.06.12, 12:57

    Риторичне питання. Ви лише констатуєте те, що сучасні люди по своїй суті мало чим відрізняються від тих, що жили 100-500 років назад, такі ж меркантильні і т.д. Моцарт і Сальєрі... класика!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Звісно нічого нового не скажу. Просто про це мовчать. Якщо послухати, то бібліотекам заважає відсутність коштів, брак спеціалістів(?), старіння колективів... а от корупцію подолано(с).

      Офтоп. Сальєрі один з моїх улюбленців, а тому - у всьому винні бібліотекарі=)

      Видалити
  9. Анонім30.06.12, 13:52

    Все залежить як подати інформацію... Завше ті ж два питання: Хто винен? і Що робити? Перше вирішується легко, а от друге... Так що ж робити, коли світ не є ідеальний?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Насамперед, слід зрозуміти - чи є проблема? Узяв собі для твіттера слова з Сенеки: Якщо ми не можемо про це говорити голосно, то давайте хоча б щиро. Як на мене - цілком би згодилось для початку.

      Видалити
  10. Анонім30.06.12, 15:20

    От ми з Вами визнали, що корупція у бібліотеках є, просувають на посади "своїх" або за вдячність... Що, легше стало? Що зміниться? Ви ж розумієте, що в принципі навіть директором бібліотеки може бути будь-хто з дипломом про вищу освіту, а не обов'язково кандидат чи доктор наук. Трішки начитаності, трішки життєвого досвіду і -- вперед! Тому придумали титули і звання, щоб не кожен міг посісти крісло -- менше вибраних, менше конкурентів... І так по кожній посаді! Таким чином система захищає себе та водночас "демократично" робить винятки для наближених -- і це дуже добре працює, бо завше все можна обгрунтувати...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ха... цього мало. Коменти вже перетворились на патоку, тому нічого страшного якщо напишу так: потрібно, щоб трішки більше товариство по всій країні сказало (спершу собі) - ми так далі не хочемо. І де ж вони?! Дайте тільки грошей на комплектування без тендеру, а так все влаштовує.

      Однак, навколо не безнадійно. Від скількох тих, що мучаться доводилось чути про IQ бібліотекарів, але значно частіше переконувався, що це далеко не так.

      Видалити
    2. Анонім02.07.12, 10:53

      А можна детальніше по IQ?

      Видалити
    3. Ну як?! Невже ніколи не чули? - Усі бібліотекарі дебіли, з вашою роботою справиться і циркова мавпочка. А те що я теж працюю у бібліотеці ще нічого не означає.

      Видалити
    4. Є ще всесоюзно відомі римовані рядки:

      Нє хватіла мнє ума - пошла работать в бібліатєку я.

      Видалити
    5. А це вже, як себе покаже бібліотекар, так і люди про нього говоритимуть. Все в наших руках. Важливо, щоб діяльність не обмежувалась "онлайн", а була більш активною реально.
      http://bibliozerka.livejournal.com/

      Видалити
    6. На жаль не все в наших руках, а коли онлайн відрізняється від реального, то це не обмеження, а просто шахрайство.

      Видалити
    7. А Ви, пане бібліотекарю, думаєте такого шахрайства у нас мало?

      Видалити
    8. Гадаю достатньо. Просто це вже питання етики, а не реальне vs. віртуальне.

      Видалити
  11. Анонім30.06.12, 16:10

    Проти системи "не попрешь"! Тому, розумніше, вміло використовувати її "промашки", бо очікувати щось від громади -- нераціонально, бо вона надто інертна... А от система інколи дає збої і тоді результат може бути навіть дуже неочікуваним!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Страшенно не люблю цього винна система. Завжди винні конкретні особи. Просто з особами воювати завжди страшно, тому за стелажами спалюємо ляльку системи.

      Видалити
    2. Анонім30.06.12, 16:36

      А систему ніхто не звинувачує... Просто її існування є вигідним... Безперечно, вона складається з конкретних індивідуумів, які керують процесом... Ви ж живете давно в соціумі, тож повинні давно розуміти принципи ієрархії і т.д.

      Видалити
    3. Соціуми імхо різні. Існує, наприклад, данський соціум, швецький... кажуть навіть грузинський. А ще паралельно існує українська, хай навіть і покращена, реальність.

      Видалити
  12. Анонім30.06.12, 16:27

    Очевидно, ви, ПБ, і є прикладом такого збою... Комплімент!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Чи можливо я хочу теж стати частинкою ланцюжка харчування?! Дорватися до водопою шляхом отуманювання романтично налаштованих мас?!!

      Видалити
  13. Анонім30.06.12, 16:48

    Не виключено...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Що з тим світом коїться, навіть ПБ не можна вірити:D

      Видалити
    2. Анонім02.07.12, 10:55

      А я вам чомусь вірю :)

      Видалити
  14. Анонім07.07.12, 18:50

    Доречі, тут мова йшла про IQ ,так от із досвіду і спостережень 70% це саме IQ у бібліотекарів нижче плінтуса, через що вони бояться спілкуватись з читачами.
    А ви про хабарі! Де ж ті що хочуть купити собі посаду! АУУУУ...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ви переконані, що від спілкування з читачами зростає IQ? А яку посаду продаєте і скільки?

      Видалити
  15. Анонім08.07.12, 16:26

    Ні, я переконана,що багато в чому рівень бібліотечної роботи залежить від бібліотекаря і читач з задоволенням іде до тієї бібліотеки в якій він може поспілкуватись з бібліотекарем на рівних, а ще краще, якщо рівень, або IQ про яке ми говоримо у бібліотекаря вище ніж у нього! На жаль!...Таких бібліотекарів дуже мало, це удача для бібліотеки коли приходить такий працівник і все починає крутитись.Я вважаю ця проблема важніша навідь ніж дефіцит нової літератури в бібліотеках.
    А на сказане вами ПБ хочу сказати, якщо бібліотекар який здатен до самоудосконалення,самокритичний, не амбіційний, то спілкування з читачами з високим IQ можливо використати з вигодою для себе.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Анонім08.07.12, 16:29

      Вибачте, за майже 40 років, жодної посади не продала, не було необхідності, навідь коробки цукерок не отримала, вибачте, і не знаю жодного прикладу з цього питання!Мені здається це надумана тема, яка не має сенсу для обговорення.

      Видалити
    2. Як у бібліотекаря може бути рівень вищий за професора математики? Щоб задовольнити читацькі потреби актуальною релевантною літературою - самого лише спілкування недостатньо, і одного працівника, щоб все крутилось мало... + такі працівники повинні бути на достатньо високих посадах.

      Видалити
    3. Анонім24.10.14, 16:09

      навідь?

      Видалити
  16. Анонім09.07.12, 22:27

    О-го, скільки анонімів відгукнулося! А ще хтось стверджує про "надуманість теми" -- ну-ну!!! Може, Ви, шановна, на посаді бібліотекаря в якомусь енному сховищі і тому до Вас просто ніхто не звертається-- бо що від Вас залежить??? Тож навіщо Вам давати власне "цюцю"??? А, якщо ні, то задля чого так вибілюватися -- "ці руки нічого не крали"?!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ну чого Ви?.. Знаю достатньо без-цукеркових прикладів. От тільки, що на ставку слід негайно кого-небудь не чув.

      Видалити
  17. Анонім10.07.12, 07:52

    Без-цукеркова посада передбачає працю і переважно важку -- коли треба щось терміново робити, багато і відповідально... Так людину використають, а потім ставлять свого, коли вже все налагоджено... А попереднику підсовують ще щось, аж поки не видихнеться!
    Про негайне заповнення ставок -- це взагалі ЦІКАВО, а як же економія зарплати, чим завше послуговувалися, щоб отримати премії і надбавки?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Пересування по службовій драбині це вже офтопік, у питання "скільки коштує посбіб" не включене.

      Видалити
  18. Анонім10.07.12, 20:50

    А що, просування по щаблях кар'єрної драбини за так, думаєте, здійснюється? Ех, "свята простота"! Хоча, за деякими винятками тут все ж головну роль відіграють не гроші, а зв'язки або (рідко!) фахові здібності...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Не так. Назва посту "Скільки коштує посада бібліотекаря?", а просування це вже інші пункти плану. Спершу аби зачепитися)

      А як у Вас з просуванням? За народним рецептом, виняток, чи нічого не вийшло, от і вирішили, що нема правди на світі?

      Видалити
  19. Анонім10.07.12, 22:27

    Я -- оптиміст біб. справи, тому просуваюсь за "здібностями", вже третій відділ переживаю в одній дуже науковій установі...

    ВідповістиВидалити
  20. Анонім10.07.12, 22:43

    Хоча, звичайно, очі бачать і вуха чують, що діється навколо. Але, у кожного своя дорога...

    ВідповістиВидалити
  21. Анонім12.07.12, 15:44

    Розмова ні про що! Про Проблеми у бібліотеках і у бібліотекарів - ось про що треба говорити, а у панів-дописувачів дуже багато гумору з цього приводу. Ви завітайте у бібліотеки де немає тепла. а іноді і світла,де стелапжі з минулого, чи позаминулого століття, де стільці по черзі, де бібліотекар працює на 0,5 ст. і отримує до 700 грн., а йому треба ще купити ручку, олівець, папір, приз для проведення масового заходу, підбілити бібліотеку, поновити вивіску і т.д.і т.п. і запитайте яка в нього освіта, і за скільки він купив свою посаду!!! От тоді будемо сміятися! Панове вибачте, але ви про стан бібліотечної роботи знаєте "по учебникам" і з журналів! Да, є бібліотеки, яким пощастило і з примішенням. і з керівниками сіл, і з освідченим бібліотекарем, але дуже їх мало. І згодна я з дописувачем ..." очі бачать і вуха чують, що діється навколо. Але, у кожного своя дорога..." ось той хто дійсно любить свою бібліотеку і роботу і працюють не за гроші,а за оту любов.Більше мені не цікаво на цій сторінці. Ви про системи, про IQ,про високі матерії,про бібліотеку треба говорити і спасати її, забезпечити її основним інструментом - книгою, тільки з цього почнеться її становлення!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Пани дописувачі мають забезпечити бібліотеку теплом, чи купити олівець? Чи у бібліотеки таки є керівник, у чиї обов'язки це входить і за що він отримує з/п від 3000 грн?

      Не отримали коштів? Як доказ керівництво може представити громадськості відповідні папери і нумо обух сталить. Митарства у стилі перших років незалежності уже не діють - очі бачать і вуха чують(с), що не все так зле як малюють.

      Видалити
    2. Ось щойно натрапив... Шкода що не про тепло, але чисте повітря теж згодиться.

      Видалити
    3. Думаю мали на увазі сільску бібліотеку. Від 3000 грнце вже з надбавками, оклад меньший.

      Видалити
    4. Мав на увазі на руки і без особливо складних підрахунків - приблизний мінімум помножив на 2.

      Видалити
  22. Анонім13.07.12, 07:24

    Напишіть адресу де одержують 3000 грн я поїду туди працювати.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Приїздіть в Україну. Мінімальна з липня 1102 грн. + 50% за умови, а у дирекції мабуть не мінімальна.

      Видалити
  23. Анонім13.07.12, 21:58

    Я з роду в Україні і більше поливини свого життя працюю в бібліотеці і рахувати вмію, тепер з того що ви написали відрахуйте всі побори ...і це якщо працюєш на повну ставку, а тепер те що залишилось розділіть на 2!!! Ось я про що!а демагогія хто повинен забезпечити теплом і всим необхіним, ви добре знаєте хто повинен.Все те про що ви пишете стосується бібліотек рівня обласних, там все є про що ведеться розмова, а все що нижче, тих ця розмова не стосується.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Взимку в читальному залі і бібліотеки рівня НАНУ холодно. Запитати чому? - відповідь буде у подібному стилі, а причини підозрюю різні.

      Колись погодились на півставки, зрозуміло, що тепер хочеться більшого... Куди ж подівалось ще пів? Підозрюю мало хто вимагає, тому що СТРАШНО втратити і ті 0,5.

      З іншого боку не виключено, що в сільських бібліотеках (у селах де проблематично з "живими грішми") бібліотекарем працює рідня голови сільради та і те - раз на місяць, під перевірку і через склеп.

      Видалити
  24. Анонім14.07.12, 23:03

    Так, я дещо зрозуміла! Ви пане бібліотекарю маєте до бібліотек, бібліотекарів і бібліотечної справи таке ж відношення як я до Єгипетських пірамід.І якщо ви згодились, що навідь рівень ОБ має значні проблеми, то про сільські бібліотеки годі і говорити, і покажіть хоча б одного голову СР, який би посадив в такі умови свою жінку, або доньку, вони сидять в СР де тепло і світло. ну а на рахунок раз на місяць під перевірку, то про вимоги до сільських бібліотек ви поняття не маєте.Взагалі я думаю,що на вашому місці повинен бути більш компетентний пан.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Це на якому такому місці?))

      Не знаю як зараз, але років 5 тому секретар СР мав більше ніж головний бібліотекар. І що? Родини ж великими бувають, усіх сільрада не вмістить... Чи це неймовірний варіант?

      Що робиться на місцях не знаю (крім необґрунтованих балачок за результатами колишніх перевірок). А як дізнатись? Переглядаючи блоґи сільських бібліотек читаю ті самі бульки, що і в містах - працюємо прекрасно, здоров'ячка голові і грошей невідомо на що.

      Видалити
  25. Анонім15.07.12, 18:10

    Я вважаю,що співрозмовник з будь-якого питання, навідь якщо він віртуальний, повинен бути компетентним у всіх питаннях, ну майже у всіх, так віддчуваю, що ви більше теоретик в питаннях пов'язаних з бібліотечною роботою. Мне болить сільська бібліотека і говорю я більш за все про неї.А обставини там просто критичні,повірте, хоча в багатьох селах це єдине джерело культури і в якому ж воно бідуючому стані... Про блоги, ну по перше їх дуже мало, не всі сільські бібліотеки можуть професійно їх вести і так їм хочеться показати все саме краще, так їм набридли балачки про їх проблеми і дякують голові за кожен "погляд" його в бік бібліотеки... Знаєте Пане бібліотекарю за майже 40 років могла б трактат написати... Єдине, що хочу сказати, за більше 20 років моєї роботи в ролі роботодавця, чим хочете можу заприсягнутись, жодної посади не продала, ось вибирати, якщо на щастя було декілька нандидатур, теке траплялось, могла вибирати за відповідними якостями (освіта, грамотність...) на користь справі, про гроші не йдеться.Повірте, не пристижна сьогодні посада бібліотекаря, іноді скоріше безвихідність змушує жінку прийти в бібліотеку і дуже рідко, але буває така випадковість,знаходить своє покликання і стає класним бібліотекарем.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Так що заважає сільським бібліотекам? Зникло півставки - можна дізнатись куди. Зникли гроші на комплектування - знову ж можна дізнатись куди. Бракує книг - де списки які книги потрібно... ітд. Все це нагадуватиме боротьбу з вітряками, яку ніхто (я в першу чергу) не оцінить, але тільки тоді можна говорити про ентузіазм.

      Десь порівняно нещодавно ніби у ВР слухали про проблеми сільських бібліотек. Чому мовчали представники про 0,5? Що це були за представники?

      У нас вже десятиліттями браком коштів пояснюють все на бібліосвіті (де нові надходження? - нема грошей, де людський каталог? - нема грошей, де туалетний папір? - нема грошей), а схоже проблема вже давно не тільки в них.

      Сенсу мені з Вами сперечатись хто з нас менший теоретик? Головне, що мені практичних рішень справді бракує.

      Видалити
    2. Анонім24.10.14, 16:37

      Навідь!навідь!!!навчіться правильно писати.

      Видалити
  26. Анонім17.07.12, 02:17

    Ви з Кащенко, 100 пудів!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Хто це? Цікаво, а раптом справді варто з ним бути...)

      Видалити