Бібліотечний блоґ: смерть автора

У beta-версії програми конференції Крим 2011 знайшлося місце і для блоґів – Дискусійна група «Блоги бібліотек і бібліотекарів: сучасний стан та перспективи розвитку». Серед запропонованих питань для дискусії – Чи вважається блог бібліотечним, якщо в ньому публікуються думки лише одного бібліотекаря?
Чому б не розширити перелік питань – Чи вважається блоґ політичним, якщо в ньому публікуються думки лише одного політолога? Якщо весь колектив пожежників пише про тонкощі розведення хом’ячків у домашніх умовах, чи відноситься він до тематики пожежегасіння? А якщо автор блоґа Гречко Л.К.? 
Відповідь на запитання лише одна – Дякую, кеп, що завітали!

Регулярно слідкую за бібліо-блоґосферами 3-ох країн. Можемо посперечатися, але імхо – і в Україні, і в США, і в Російській Федерації авторські блоґи на голову сильніші за корпоративні (є звісно вдалі блоґи у шапці яких вказано назву бібліотеки, підрозділу ітп... але за цим всім також, як правило, стоїть один автор, а не потуги усього штату).

Та припустімо, що якимись хитрими умовиводами учасникам майбутньої дискусії вдалось дійти висновку – авторський блоґ не може бути бібліотечним. Як гадаєте, після цього автори закинуть свої щоденники? А давайте також припустімо і висновок – бібліотеці блоґ потрібен як корові сідло. Після цього бібліотеки закинуть свої щоденники?

Так який блоґ справді бібліотечний?

26 коментарів:

  1. Никто не покушается на авторские блоги на библиотечные темы. В данном случае речь щла о блогах библиотек.

    ВідповістиВидалити
  2. Як тільки спробувати загнати блог в прокрустове ложе правил і інструкцій, як на мене: або отримуємо сороконіжку, яка не знає, яку ногу першою рухати, або нецікавий ресурс (який потрібен як корові сідло справді). Любові з примусу, переконана, не існує.
    Тому пропоную "кримську тезу": "вважати бібліотечним лише блог, який веде не менше 0,5 професійного бібліотекаря, що зобовязаний написати обовязковий пост про розведення хом’ячків в умовах невагомості:-) Пост вважати недійсним без інвентарного номера, штрихкоду і ISBN. і т.п.

    ВідповістиВидалити
  3. @ms.kite: ...речь шла о блогах библиотек...

    А яка різниця? Все рівно їх веде автор (або автори)? Визначальним є тематика. А чи пише автор "завдяки", чи "всупереч" це вже питання другорядне.

    ВідповістиВидалити
  4. @ALL: Цікаво - Чи блог бібліотеки взагалі може бути колективним? Або він сухо дублює розділ сайту "новини" і нікому не потрібний, або пости дописує більшість працівників. Тоді все рівно у читачів з'являться свої улюблені автори і індивідуальне RSS так і буде проситися.

    ВідповістиВидалити
  5. Анонім11.05.11, 18:09

    От лица небольшой библиотеки - согласна про седло корове. Если бы писала от своего имени то, что думаю и то, что вижу - может, выгнали бы. А может, все бы радовались и говорили, молодец. Аноним.

    ВідповістиВидалити
  6. А какие вопросы, pan.bibliotekar, достойны обсуждения на неконференции библиотечных блогеров в Ект-ге?

    ВідповістиВидалити
  7. а пока блюду интересы всех... и пытаюсь определить - у меня блог библиотеки или библиотекаря. И кому это надо? Кроме меня и библиотекарей (большей частью НЕ нашей ЦБС).

    ВідповістиВидалити
  8. А обсуждать надо... На всех уровнях... попытки радуют. Хотя бы мы общаемся друг с другом.
    (люди, может, часть текстов теряю, пока перевожу. но стараюсь все отследить и понять)

    ВідповістиВидалити
  9. ...может, выгнали бы. А может, все бы радовались...

    А Ви спробуйте=) Інколи, справді буває атмосфера така тягуча, напишеш, поділишся... а тобі відписують - у нас те саме і на душі стає радісно:D

    @kotbibliofil: Достойні - недостойні я б так не ставив запитання. Мені н-лад цікаво було б почути від біб. блоґерів - Куди нам далі йти?

    З одного боку - як краще самоорганізуватися, щоб наші ідеї, напрацювання, побажання ітд. не застрягали лише у віртуалі, а й втілювались.

    З іншого боку - цікаві дослідження серед інтернет-користувачів "не бібліотекарів" - чого вони очікують від бібліотек у Мережі.

    @огнева ирина: ...большей частью НЕ нашей ЦБС...

    Шкода, але у наших бібліотеках теж: працювати в колективі однодумців - це дуже велике везіння.

    ВідповістиВидалити
  10. "Читаючи" бібліотечні блоги розумію, що навряд у мене достатньо хисту і часу, щоб коли небудь завести свій бібліотечний блог.Але читати цікаво і вже не одну "цікавинку" вичитану в блогах втілила в реальне бібліотечне життя. На мою думку, за блогом може стояти тільки конкретна людина, і без різниці як вона підписується "Бібліотечна ховрашка" чи " Блог Золочевской ЦБС".

    ВідповістиВидалити
  11. Цікаво? А бібліотечні блоги, крім самих бібліотекарів хто-небудь читає?
    Коментарі здебільше залишають колеги. ??

    ВідповістиВидалити
  12. @olga: ...крім самих бібліотекарів...

    Не думаю що регулярно, що підписуються,.. але читають.

    ...здебільше залишають колеги...

    Я б навіть сказав - не всі колеги здатні коментар залишити=)

    ВідповістиВидалити
  13. Pani Ne Bibliotekar12.05.11, 15:15

    Щось Blogger сьогодні сильно глючить...
    @olga - та читають потрохи, не сумнівайтесь. Особливо якщо бібліотекарі пишуть не лише самі звіти про бібзаходи/тренінги, круглі столи і т.д. з фото, але й про щось цікаве для своїх читачів.

    От запитайте, наприклад, в Наталі (тим більше що вам там близько :)) чи в Нетикетки, хто їхні читачі та що вони шукають в їхніх блогах.

    А взагалі просто так чекати, що читачі-небібліотекарі самі отак раптом візьмуть і прийдуть на бібліотечний блог не варто. Існують різні методи розкрутки (хоча мені більше подобається розвитку чи популяризації) блогу, і для бібблогів вони працюють так само, як і для всіх інших. Просто треба ними активніше користуватися та цікавитися. О - давно збиралася, і нарешті виговорилася :)

    @pan - цікаві дослідження серед інтернет-користувачів "не бібліотекарів" - чого вони очікують від бібліотек у Мережі - саме так, і саме над цим треба починати працювати. Бібліотекарям в тому числі :)

    ВідповістиВидалити
  14. Як на мене: авторський блог бібліотекаря - для професійної спільноти. Якщо небібліотекарям це буває цікаво-корисно, то лише теми універсальні, загального плану. Блоги бібліотек як спроба залучення користувачів-прихильників (бодай віртуальних) неефективний. Фідбек і розмова активніша йде у соцмережах, а новини бібліотечні ефективніше висвітлювати через сайт. Тому - "блоги помирають, хай живуть блоги!" розвиваються обидва! час покаже. користувачівотримаякі повтор льно лише з огляду на загальний рівень

    ВідповістиВидалити
  15. Швидше на боці МБ. Пишіть те що ВИ хочете, час розсудить хто правий.

    У іншому випадку існує небезпека - ні ви (озираючись на можливих читачів) не написали про те що хотіли, ні читачі не отримали потрібного(

    ВідповістиВидалити
  16. Pani Ne Bibliotekar12.05.11, 18:23

    @pan, @МБ - так і бібліотечні блоги бувають різними. Одні створюються для "міжбібліотечного/професійного обміну досвідом" і тоді дійсно немає ані сенсу, ані потреби залучати туди ще й інших чи то прихильників, чи то небібліотекарів-вболівальників. Як, наприклад, на ваш блог, Пане :)

    Інші (я їх для себе називаю навколо-бібліотечними) - зовсім для інших цілей. На першому блог-кемпі, який я відвідала у 2010 р., Сергій Петренко (директор Яндекс-Україна) дав дуже яскравий кадр "у каждого блога свой путь". Те саме стосується і бібліотечних блогів, і час вже показує очевидне.

    Дякую всім за цікаву дискусію - її можна продовжувати безкінечно...

    ВідповістиВидалити
  17. @Pani Ne Bibliotekar: Так я з цим і не сперечаюсь) Хоче бібліотекар писати саме для широкого загалу - файно!

    Але у нашому "бібліотечному світі" буває під любов'ю до читача подають УГ. Є реально багато бібліотечних постів, які читач при здоровому глузді не буде читати. Тому і раджу: спершу писати так, щоб самому хоч трішечки подобалось.

    ВідповістиВидалити
  18. Анонім12.05.11, 22:04

    Вопрос целиком звучит так: Считается ли блог библиотечным, если в нем публикуется мнение лишь одного библиотекаря с активной позицией?

    А если с пассивной позицией?

    ВідповістиВидалити
  19. Ганна16.05.11, 13:15

    схиляюся до думки Babilonia bibliotecario - абсолютно точно, що блог - це радше "авторська колонка", ніж "новини"

    ВідповістиВидалити
  20. @Ганна: Погоджуюсь. Шкода, що половина коментарів до цього допису, через проблеми з Блоґер, зникли. Тепер вже і не пригадаю куди завела нас дискусія).

    ВідповістиВидалити
  21. 1. Чим відрізняється блог бібліотеки від новостної стрічки з коментарями?

    2. Яка мета бібілотечного блогу?

    3. Якщо блог вере співробітник в робочий час як вимірювати єфективнсть роботи?

    ВідповістиВидалити
  22. @Konstantin: не буває новостної стрічки.

    Загалом ж, питання такі співані-переспівані, що можливо хтось з не-блоґерів візьметься відповідати.

    ВідповістиВидалити
  23. off topic: Шановний Пан Бібліотекар, хто ви в реальному житті? Ми знайомі?

    ВідповістиВидалити
  24. @Konstantin: Нема такого слова. Це я просто нагадав, тому що був колись новостійний бібблоґ.

    Гадаю не знайомі.

    ВідповістиВидалити
  25. @Konstantin: щодо питань -

    Я вважаю, що добротний блоґ бібліотеки може виглядати лише як - навігаційно об'єднані пости працівників однієї бібліотеки.

    Чомусь, коли у нас намагаються писати без-авторські пости, у результаті справді отримаємо стрічку новин.

    Ну а про мету, ефективність це вже потрібно питати у кожного автора, авторів окремо.

    ВідповістиВидалити